Ogłoszenia o przetargach

Końskie: Przebudowa budynków pałacowych - wykonanie izolacji fundamentów budynku pałacowego (skrzydło i pawilon północno-wschodni) w Końskich. Numer ogłoszenia: 128586 - 2013; data zamieszczenia: 03.04.2013 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.umkonskie.pl


 

Końskie: Przebudowa budynków pałacowych - wykonanie izolacji fundamentów budynku pałacowego (skrzydło i pawilon północno-wschodni) w Końskich.
Numer ogłoszenia: 128586 - 2013; data zamieszczenia: 03.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynków pałacowych - wykonanie izolacji fundamentów budynku pałacowego (skrzydło i pawilon północno-wschodni) w Końskich..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowych na budynku pałacowym: (skrzydło i pawilon północno-wschodni) od strony dziedzińca położonym w Końskich przy ulicy Partyzantów na działce nr ew. 5188/2, wpisanym do rejestru zabytków woj. świętokrzyskiego dnia 31.03.2010r. pod numerem A.487/1-14. W ramach robót remontowo-naprawczych należy wykonać izolację przeciwwilgociową pionową ścian fundamentowych, zabezpieczającą ściany przed podciąganiem kapilarnym wilgoci z gruntu. Roboty realizowane zgodnie
z Ekspertyzą budowlano-konstrukcyjną zespołu pałacowo-parkowego. Zakres prac obejmuje również inne prace nie ujęte w dokumentacji, które mogą ujawnić się na etapie realizacji
a okażą się konieczne do wykonania zamówienia, ze względu na sztukę budowlaną, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. Szczegóły określają załączniki: Projekt budowlany, Ekspertyza budowlano-konstrukcyjna, STWiOR, przedmiar robót stanowiący materiał pomocniczy. 1.Jeżeli w SIWZ lub załącznikach została wskazana nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane w dokumentacji technicznej. 2.Dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp. 3.Przed rozpoczęciem robót budowlanych na terenie Zespołu pałacowo-parkowego w Końskich wpisanym do rejestru zabytków woj. świętokrzyskiego pod numerem A.487/1-14 Wykonawca winien powiadomić Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kielcach o rozpoczęciu robót na przedmiotowym terenie z podaniem terminu rozpoczęcia i zakończenia prac, kierownika robót. 4.Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 5.Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.05.2013.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wykonali w okresie ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej jedną robotę remontowo-budowlaną przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż
      30 000 zł brutto. Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi
      do wykonania zamówienia - Wykonawca winien wykazać, osoby (co najmniej jedna osoba) która/e będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności: - konstrukcyjno-budowlanej. Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty
      i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, złożone w trakcie postępowania

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału
    w  postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
    z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
    w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
    o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
    o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
    i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
    o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
    w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
    z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji
    o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono
w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych
do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
c) kosztorys ofertowy- z uwagi na ryczałtowy charakter wynagrodzenia wszelkie błędy wynikające z dokumentu o którym mowa nie będą miały wpływu na ocenę oferty. d) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. UWAGA dot. pkt. III.4.1 wykaz robót- * Dowodami są: poświadczenie, oraz inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. * w miejsce poświadczeń Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: a)terminu zakończenia, ale tylko w przypadku wystąpienia robót dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych; b)przedmiotu umowy, polegające na: 1.rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji jego części; w takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone
o wartość robót wyłączonych wyliczoną przy zastosowaniu cen jednostkowych i wskaźników kalkulacyjnych tożsamych z określonymi w kosztorysie ofertowym załączonym przez Wykonawcę do złożonej oferty; wyliczenia wartości robót wyłączonych dokonuje Wykonawca i wyliczenie to podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego; 2.zmianie sposobu wykonania robót niż określone w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza ich jakości
i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów prawa budowlanego; każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpłynąć na zwiększenie umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. 2.Możliwe są inne nieistotne zmiany, w tym dotyczące zmian w harmonogramie rzeczowo - finansowym, o ile te zmiany nie będą miały wpływu
na zmianę terminu zakończenia realizacji robót określonego § 2 ust. 1 niniejszej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.plSpecyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu
ze środków Unii Europejskiej:
UWAGA: Termin realizacji: od daty wydania pozwolenia na budowę* do 20.05.2013r. * w przypadku wydania pozwolenia przed datą zawarcia umowy termin rozpoczęcia prac liczony będzie od daty podpisania umowy..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

 


 

ZP-271.1/7/2013/E.P.

Końskie, 08.04.2013r.

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Przebudowa budynków pałacowych- wykonanie izolacji fundamentów budynku pałacowego (skrzydło i pawilon północno-wschodni) w Końskich

 

Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:

1. Wykonawca zgodnie z treścią umowy (par. 1 ust. 4) zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie m.in. z pozwoleniami na budowę – w związku z tym prosimy o udostępnienie pozwolenia na budowę tak, aby oferenci mogli zapoznać się z jego treścią przed terminem składania ofert (podjęciem zobowiązania).
2. Wnioskujemy o określenie terminu realizacji poprzez podanie ilości dni od przekazania terenu budowy. Obecny zapis może prowadzić do sytuacji, w której Wykonawca nie będzie w stanie wykonać przedmiotu zamówienia w wymaganym terminie, z przyczyn od niego niezależnych (np:
- biorąc pod uwagę 30 dniowy okres związania ofertą, podpisanie umowy może nastąpić nawet 18 maja;
- możliwa jest sytuacja przedłużenie okresu związania ofertą, w efekcie którego data podpisania umowy i rozpoczęcia prac nastąpi po 20 maja;
- data wydania pozwolenia na budowę jest nieznana Wykonawcy i od niego niezależna)
Wobec powyższego wnioskujemy o określenie terminu realizacji na 21 dni od przekazania terenu budowy.
Odpowiedzi: Na podstawie art. 38 ust.4 pzp, Zamawiający wprowadza modyfikację do SIWZ poprzez zamieszczenie decyzji o pozwoleniu na budowę, jednocześnie informuję, że termin realizacji robót ustala się: od daty podpisania umowy do 20.05.2013.
Ponadto:
- w § 4 WYNAGRODZENIE I WARUNKI PŁATNOŚCI ust. 4 projektu UMOWY zamiast zapisu: 4. Podstawą do wystawienia faktury końcowej jest protokół odbioru końcowego zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym zakończonych robót, podpisany przez Koordynatora.
wprowadza się zapis: Podstawą do wystawienia faktury końcowej jest protokół odbioru końcowego zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym zakończonych robót, podpisany przez Koordynatora i Inspektora Nadzoru
- § 5 SPOSÓB REALIZACJI UMOWY ust. 5 projektu umowy, zamiast zapisu:
5. Wykonawca będzie informował z wyprzedzeniem 3-ch dni roboczych Koordynatora o terminie robót ulegających zakryciu, oraz terminie odbioru robót zanikających. Zgłoszenie nastąpi w formie wpisu do dziennika budowy, potwierdzony e-mailem, pismem dostarczonym do siedziby Zamawiającego lub faxem. Jeżeli Wykonawca który nie poinformował w powyższy sposób o tych faktach, zobowiązany jest do dokonania odkrywek w miejscu wskazanym przez Koordynatora, a następnie przywrócenia roboty do stanu poprzedniego na własny koszt.
wprowadza się zapis: Wykonawca będzie informował z wyprzedzeniem 3-ch dni roboczych Koordynatora oraz Inspektora Nadzoru o terminie robót ulegających zakryciu, oraz terminie odbioru robót zanikających. Zgłoszenie nastąpi w formie wpisu do dziennika budowy, potwierdzony e-mailem, pismem dostarczonym do siedziby Zamawiającego lub faxem. Jeżeli Wykonawca który nie poinformował w powyższy sposób o tych faktach, zobowiązany jest do dokonania odkrywek w miejscu wskazanym przez Inspketora Nadzoru, a następnie przywrócenia roboty do stanu poprzedniego na własny koszt.

- W § 8 ODBIÓR ROBÓT ust. 1 Projektu umowy zamiast zapisu:
1. Komisyjny odbiór końcowy robót zorganizowany będzie przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zgłoszenia i potwierdzenia gotowości wykonanych robót do odbioru, potwierdzonej przez Koordynatora w dzienniku budowy.
wprowadza się zapis:
1. Komisyjny odbiór końcowy robót zorganizowany będzie przez Zamawiającego w terminie 7 dni od daty zgłoszenia i potwierdzenia gotowości wykonanych robót do odbioru, potwierdzonej przez Inspektora nadzoru w dzienniku budowy.

 


 

ZP-271.1/7/2013/E.P.

Końskie, 11.04.2013r.

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: Przebudowa budynków pałacowych - wykonanie izolacji fundamentów budynku pałacowego ( skrzydło i pawilon północno-wschodni) w Końskich

 

Informuję, że wpłynęło zapytanie od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:

 

1. Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) proszę o potwierdzenie, że zakres muru na docinku schodów wejściowych do budynku oraz na odcinku gdzie przylega nawierzchnia został wyłączony z realizacji zadania.
Odpowiedź: Tak, Zamawiający potwierdza w/w.

Wiadomości powiązane

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 03.04.2013
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 03 kwietnia 2013 11:10
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 2411
11 kwietnia 2013 10:13 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.
08 kwietnia 2013 15:07 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [decyzja_zalacznik_pytanie.zip] do dokumentu.
08 kwietnia 2013 15:03 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.